Söker tillverkare av rigg SW27

Det är ju det som får det att hända ... :-)

Moderator: Moderator Team

Post Reply
User avatar
520
Posts: 15
Joined: Fri 16 Jun 2006, 09:35
Location: Torslanda

Söker tillverkare av rigg SW27

Post by 520 »

Hej, mina spridare är dåliga, aluminiumet har spruckit vid fästet på masten. Nu undrar jag om någon vet vem som tillverkat riggen så jag kan beställa nya?

Någon som har/har haft samma problem som löst det på annat sätt? Kapa spridarna är inget alternativ, svetsa dem= möjligt men då måste jag ha något att lägga i hålen till sprintarna då även dessa töjt ut sig så det glappar (mycket).

mvh Jonas
Lasse M
Posts: 17
Joined: Wed 08 Nov 2006, 11:53

Re: Söker tillverkare av rigg SW27

Post by Lasse M »

Samma problem här...

Spridarna är dock inte helt slut, men någon gång borde de bytas. Har letat på nätet utan att hitta någon information om vem som tillverkat riggen. Likaså hittar jag ingen märkning på vare sig bom eller mast utan allt tycks vara av märket "no name".
Seldéns spridare går säkert att konvertera så att de passar i befintliga mastbeslag.

Lasse
User avatar
mikaelno
Posts: 114
Joined: Thu 27 Dec 2007, 18:38
Location: Karlstad
Contact:

Re: Söker tillverkare av rigg SW27

Post by mikaelno »

Min spekulation är att masten är noname dvs något som Nykra varvet själva tog fram.

Det jag vet är att tex Skarven mast kan hjälpa till och fixa nya spridare.

/Mikael
Sunwind 27 449 Evelina, hemmahamn Karlstad http://www.kdss.se/
Webmaster sunwindklubben.se
olaols
Posts: 9
Joined: Tue 26 Aug 2008, 05:53
Location: Karlshamn
Contact:

Re: Söker tillverkare av rigg SW27

Post by olaols »

Hej
Har en skylt på min mast, text:
"A Sunny Spar Manufactured by OY NYKRA AB 66900 Nykarleby / SF Designed by Tord Sunden"
mvh
Ola
User avatar
520
Posts: 15
Joined: Fri 16 Jun 2006, 09:35
Location: Torslanda

Re: Söker tillverkare av rigg SW27

Post by 520 »

Kalas, tack för den infon. Nu har jag visserligen lämnat spridarna till en lokal svetsfirma som skulle titta på dem. Vi får se hur resultatet blir om någon vecka...

//jonas
Post Reply