Smutsig akter..
Moderator: Moderator Team
-
Smutsig akter..
Har någon kommit på ett bra sätt att slippa få aktern smutsig av avgaserna, eller kan det vara fel på motorn så att aktern blir smutsig??
aktermuts
hejsan.
Ja det är inte ok att aktern blir svart, då är det något som inte stämmer med motorn. Avgaserna skall vara färglösa/vita, du bör nog kolla detta. Jag hade samma problem med min, motorn varvade inte ut fullt framåt. Det satt nät i propellern.
ha det
fritte
Ja det är inte ok att aktern blir svart, då är det något som inte stämmer med motorn. Avgaserna skall vara färglösa/vita, du bör nog kolla detta. Jag hade samma problem med min, motorn varvade inte ut fullt framåt. Det satt nät i propellern.
ha det
fritte
Re: aktermuts
Vår foldingpropeller fällde inte ut sig, när vi var ute i helgen, detta beroende på att det växt en massa havstulpaner. Vi var tvugna att dyka ner och skrapa loss beväxningen, men trots detta kunde vi inte göra mer än ca 3 knop... Antar att en sådan sak också kan påverka färgen på avgaserna..Fritte wrote:
Det satt nät i propellern.
Köpte båten i vattnet i våras, det skall bli intressant att se hur bevuxen den är undertill. Jag blev ständigt omseglad nu i helgen och har en stark känsla att det är havstulpanerna som orsakar den långsamma farten...
//Camilla, Sunwind 520