Intryck av Båtmässan i Göteborg 1-8 feb
Moderator: Moderator Team
Intryck av Båtmässan i Göteborg 1-8 feb
[color=Red:2zwofrwg][b:2zwofrwg]Vårens startskott har gått ...[/b:2zwofrwg][/color:2zwofrwg]<br>Och, ja... vad ska man säga... Kort sagt: många motorbåtar [color=Beige:2zwofrwg](jag tackar min lyckliga stjärna att jag inte är på jakt efter en motorbåt på 5-6m... Sicket hopplöst företag att marknadsundersöka - det finns ju HUNDRATALS puh! ::) )[/color:2zwofrwg] mycket kläder, många tillbehör och väldigt lite segelbåtar.<br>Dom stora var ju där: Elan 31 o nya 37:an, Hunter 36, First 31.7, Jeannau o Benetau. Roligast på mässan var tycker jag den polska [b:2zwofrwg]Skippi 650[/b:2zwofrwg] och [b:2zwofrwg]Campus[/b:2zwofrwg]. Kanhända är Skippi'n i sportigaste laget, den är ju som en stor jolle, men jag gillar stoleken på dom här båtarna. Lite som motvikt till den annars gängse trenden: större o STORRE.<br>Uppe på 'andra våniingen' vad det jollar, träbåtar, tändkulemotorer och andra lite udda grejer. Klart intressant är ju [b:2zwofrwg]OzecoDrive motorn[/b:2zwofrwg][/url:2zwofrwg], ett alternativ till dieselmotorn för dom flesta. Tänk bara att glida fram segelbåtstyst... med motor! :D Och med en vikt av bara tio kilo (plus batterier förstås)<br><br>[url=http://www.thyrett.se/Fotoalbum/2004/Båtmässan%20i%20Gbg%201-8%20feb/index.html]Här är några bilder från mässan<br>/Olle<br>
- Andreas
Administratör, Sunwindklubben.se
Administratör, Sunwindklubben.se