Förpikslucka

Diskussioner som är mer eller mindre direkt relaterat till Sunwind.
Små inlägg och funderingar man kan ha ...
Om något ämne blir "hett" flyttas det till en egen diskussionsgrupp... så SKRIV PÅ!

Moderator: Moderator Team

Post Reply
Micke H

Förpikslucka

Post by Micke H »

Jag försöker förgäves komma in under Tips&tricks för att se hur man tätar förpiksluckan(del2) alltså efter att man bytt gummilisten. Det kräver en inloggning trots att jag redan är inloggad. Hur gör jag?? :(
mikaelno

Re: Förpikslucka

Post by mikaelno »

Hej det finns ingen del 2. Detta finns dock i gamla forumet. Hoppas det hjälper.
/Mikael

Jag pillade loss listen (som ändå skulle bytas) och tog bort skruvarna, 8st stjärnskruv som sitter rejält, tog med själva glasluckan hem skruvade bort alla ribbor, delade ramen plockade ut rutan och la i nytt tätmedel och monterade ihop den igen, kruxet var att få tag i en ny tätningslist, eftersom inte Houdini levererar reservdelar till Sverige, men jag lyckades hitta en hos Kuntze www.kuntze.se en P-list i homogentgummi med dimensionen 10x26mm och med lite tillskärning så passade den perfekt.
Sunwind 27 449 Evelina, hemmahamn Karlstad http://www.kdss.se/
Webmaster sunwindklubben.se
Micke H

Re: Förpikslucka

Post by Micke H »

Tätningslisten finns färdig hos SeaSea där jag köpte den. Jag har fått tipset att lägga Lefant spricktätning, som har en kapilär funktion och tränger in i skarven och tätar. Jag tror jag testar den "enkla" vägen istället för att skruva isär luckan.
Post Reply